はじめての PandA・Zoom 講習会(対面・オンライン同時開催) Online PandA & Zoom Training Program for Beginner (in-person and online simultaneously)

主催: 京都大学情報環境機構 Provided by IIMC

はじめて PandA や Zoom を使用する教員を対象に,自身のパソコンを用いた実習形式で開催します.どちらも教室での対面方式だけでなく, Zoom という遠隔会議システムを用いて開催しますので,世界中どこからでも参加できます.以下の要領で申込みを行うとともに,講習会に参加する前に参加形態に関係なく以下の要領で Zoom 会議室への接続準備を行って下さい.

We will conduct a hands-on training program for faculty who is very new to PandA and Zoom by using your PC. This training is conducted by using Zoom, a cloud-based teleconference system so that you can participate this course from anywhere in the world. Please register for this training program as follows , then prepare your Zoom environment based on the following instruction.

開催日時 Date

PandA 編

  1. 2020年9月18日金曜日午後1時半〜3時(最大) (全学部・全研究科)1:30pm-3pm (at most) on September 18, 2020 for all schools and graduate schools

Zoom 編

  1. 2020年9月18日金曜日午後4時〜5時半(最大)(全学部・全研究科)4pm-5:30pm (at most) on September 18, 2020 for all schools and graduate schools (終了)

開催場所 Venue

内容 Agenda

PandA 編

  1. PandA 概要 An introduction to PandA
  2. 授業で使用するコースサイトを作成する Create a course site for your class
  3. お知らせツールを使って学生に通知を出す Create an announcement for students by using Announcement tool
  4. リソースツールを使って授業資料を公開する Publish course materials for students by using Resource tool
  5. 課題ツールを使って課題レポートを提出/採点/返却する Recieve/Grade/Return students' submissions by using Assignment tool
  6. Zoom を使って遠隔配信・録画する (デモのみ) Use zoom in your class and record the class (demonstration only).
  7. 質疑応答 Q&A

Zoom 編

  1. Zoom 概要 An introduction to Zoom
  2. Zoom ミーティングを作成する Create a Zoom meeting
  3. Zoom ミーティングに参加する Participate a Zoom meeting
  4. Zoom ミーティングを管理する Manage a Zoom meeting
  5. Zoom ミーティングを録画する Record a Zoom meeting
  6. 質疑応答 Q&A

注意 Note

講師・アシスタント Lecturer and Assistant

申込み

Zoom 接続準備 Preparation for Zoom Connection

  1. PandA ゲートウェイページ の右上にある「ログイン/Login」ボタンをクリックします.Click on "ログイン/Login" button on the Gateway page of PandA.
  2. SPS-ID/ECS-ID でログインします.Login PandA using SPS-ID/ECS-ID.
  3. 画面上部の黒い部分に「PandA 101」ボタンが表示されている場合はそれをクリックします.表示されていない場合は,メニューからメンバシップ→参加可能なサイトを選択し,「PandA 101」の「参加」リンクをクリックします.Click on "PandA 101" in the black band on the top of screen. When you cannot see the "PandA 101", select Membership -> Joinable Site in the menu, click "Join" link around "PandA 101".
  4. 「PandA 101」サイトのメニューにある Zoom を選択します.「Join」ボタンをクリックし,インストール済みの Zoom クライアントソフトウェアを起動します.起動しない場合は,指示に従い,Zoom クライアントソフトウエアのインストールを行って下さい.Select Zoom in the menu at "PandA 101" course site. Click on "Join" button and launch the Zoom Client Software you have installed. When you suggest to install the Zoom Client Software, follow the instruction.
  5. Zoom クライアントソフトウエアを起動後,"This meeting is scheduled for ..." という以下の画面が表示されれば準備完了です.After launching the Zoom Client Software, you will see the following pop-up screen.
  6. うまく起動しない場合は,情報環境機構ウェブサイトの問い合わせ窓口からご連絡下さい.Please contact IIMC staff from the IIMC Web Site.